Już 1-ego lipca każdy Właściciel/Zarządca będzie miał obowiązek złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków
Już 1 lipca rozpoczyna się proces składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, który ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych.
https://zone.gunb.gov.pl/aktualnosci/
Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.
Deklarację można złożyć w prosty sposób przez Internet, nie wychodząc z domu. Wystarczy, że posiada się Profil zaufany/bankowość elektroniczną/e-dowód. Jeżeli nie masz dostępu do Internetu deklarację możesz złożyć osobiście w urzędzie właściwym dla lokalizacji zgłaszanej nieruchomości albo wysłać do urzędu listem poleconym.
Na wysłanie deklaracji obywatele mają 12 miesięcy w przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw eksploatowanych przed 1 lipca 2021 r.
W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchomionych po 1 lipca 2021 r. będzie to 14 dni od instalacji źródła ciepła lub spalania paliw.
Deklaracja zawiera takie informacje jak:
-
Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu
oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby
-
Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła
lub źródło spalania paliw.
-
Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy
-
Adres e-mail również opcjonalnie
-
Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła i źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.